RicoRoco - HOME Azure v.116
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
WEBMASTERING - Tworzenie Stron WWW: Języki Webowe, Grafika - PS, Animacja - FLASH, Skrypty, Wyszukiwarki, Pozycjonowanie i nie tylko..
  HOME   FORUM   HELP SEARCH Kalendarz Download Gallery Chat Zaloguj się Rejestracja  
Template

Links
Recent Top
By Yurek3
[06.01.2011, 16:54:10]

By Yurek3
[31.12.2010, 07:06:05]

By Yurek3
[08.12.2010, 17:21:30]

By Yurek3
[11.11.2010, 05:20:40]

By Yurek3
[04.11.2010, 19:48:16]

By Yurek3
[29.05.2010, 19:00:18]

By Yurek3
[10.05.2010, 05:50:46]

By Yurek3
[06.05.2010, 05:40:10]

By Zoes
[18.12.2009, 08:03:05]

[06.12.2009, 13:55:49]
Ostatni 20 Shout:
01.07.2010, 02:22:18
Witam Smiley
Sorry, ale stronka jest w uaktualnieniu.
Pozdrawiam wszystkich odwiedzających. Smiley
08.12.2008, 21:57:04
Pozdrowionka dla was Smiley
06.12.2008, 12:32:12
Yo! Niedługo poważniejsza aktualizacja forum.. Wymieniam wszystkie pliki! Smiley
08.09.2008, 16:42:15
Jest w necie naprawdę multum sboxów i zawsze polecam kożystać z zewnętrznych, a nie z budowanych.. i wiele za tym przemawia. Smiley
08.09.2008, 16:40:26
Jest standartowo wbudowany do TinyPortal, a TinyPortal, to modyfikacja SMF, która robi z tego forum prawdziwy Portal.
08.09.2008, 13:40:27
mam pytanie skad sciagnac takiego ShoutBox??
17.06.2008, 21:19:34
Yoo
12.06.2008, 07:28:56
Hi Anette i Adrian Smiley
To była pułapka na spamboty. Ale musze teraz zamknąc dla gości. Żeby pisac trzeba się zalogować. Chwilowo nie mogę polowac na spamboty.. brak czasu.. Ale potrzebne mi to do filtra.
Anetta
05.06.2008, 12:14:49
Smiley
gość
04.06.2008, 12:39:23
widać kochają Cię boty xD
gość
29.04.2008, 23:00:17
loco szpoco Cheesy
29.04.2008, 14:33:23
Sbox is online!
Ale.. tym razem zapoluje na spamboty!
Goście mogą korzystać bez przeszkód
26.03.2008, 22:28:03
Sorry z powodu wrednych spambotów, sbox chwilowo dla gosci nieczynny..
22.03.2008, 02:20:55
Zdrowych i Pogodnych Świat WielkiejNocy
21.03.2008, 03:41:44
o jak pusto.. to przez spamerów..
RSS - TP.net
Strony: [1]   Do dołu
 Drukuj 
Autor           Wątek: Flash 8 i gadzety na strone  [Przeczytany 34775 razy]
0 users i 1 Gość przegląda ten wątek.
kulpi

Moderator
*****
Offline
Poland Sex:Mężczyzna
Poland


Posty 39


 [17.02.2007, 19:39:27]

Wstępniak

Witam wszystkich.
Chciałbym wam przedstawić do czego można wykorzystać tak wspaniały program jakim jest Flash 8. Dysponując wolnym czasem i odrobiną chęci można uczynić strone żywszą a co za tym idzie częściej owiedzaną, należy jednak pamiętać by z Flashem nie przesadzać tak jak i z jedzeniem bo co za dużo to nie zdrowo. Mam zamiar systematycznie dodawać jakieś gadżety na stronke byście je mogli u siebie umieścić.


Spis treści:

[Ostatnia zmiana: 08.11.2007, 18:05:58 by: kulpi] IP Zapisane
kulpi

Moderator
*****
Offline
Poland Sex:Mężczyzna
Poland


Posty 39


Odpowiedz#1 [25.02.2007, 11:01:00]


Na początek coś dla tych którzy dopiero zaczynają zabawe i gubią sie jeszcze w tym gdzie co jak i po co. Zrobiłem a raczej robie w miare interaktywny interfejs z najważniejszymi narzędziami, myśle że pozwoli wam on zaznajomić sie z tym programem.

Najedź myszką na jakieś narzędzie a uzyskasz podpowiedź do czego ono służy

PRE Code: [select]





Get Adobe Flash player



 

[Ostatnia zmiana: 22.01.2008, 10:10:17 by: Rico Roco] IP Zapisane
kulpi

Moderator
*****
Offline
Poland Sex:Mężczyzna
Poland


Posty 39


Odpowiedz#2 [10.03.2007, 15:07:19]

Skróty klawiaturowe

Niniejsze skrót klawiaturowe są dostępny tylko i wyłącznie dla systemu Windows i umożliwiają wywołanie poleceń dostępnych w menu Flasha 8. Tabele menu zostały podane w identycznej kolejności, w jakiej występuja w menu Flash 8


Panel File   

Polecenie                                                  Skrót
NewCtrl+N
Open
Ctrl+O
Close
Ctrl+W
Save
Ctrl+S
Save AsCtrl+Shift+S
Publish Setting Ctrl+Shift+F12
PublishCtrl+F12
PrintCtrl+P
Exit   Ctrl+Q
Import to StageCtrl+R
Open External LibraryCtrl+Shift+O
Export MovieCtrl+Alt+Shift+S
Default Publish Preview (HTML)  F12


Panel Edit

Polecenie                                                  Skrót
UndoCtrl+Z
Redo   Ctrl+Y
CutCtrl+X
CopyCtrl+C
Paste in CenterCtrl+V
Paste in PlaceCtrl+Shift+V
ClearBackspace
Duplicate   Ctrl+D
Select All   Ctrl+A
Deselect AllCtrl+Shift+A
Find and Replace   Ctrl+F
Find Next   F3
Edit SymbolsCtrl+E
Cut FramesCtrl+Alt+X
Copy FramesCtrl+Alt+C
Paste FramesCtrl+Alt+V
Clear Frames   Alt+Backspace
Remove Frames   Shift+F5
Select All Frames Ctrl+Alt+A
PreferencesCtrl+U


Panel View

Polecenie                                                  Skrót
Go to First Home
Go to PreviousPageUp
Go to NextPageDown
Go to LastEnd
Zoom InCtrl+=
Zoom Out   Ctrl+-
Magnification:100%Ctrl+1
Magnification:400%Ctrl+4
Magnification:800%Ctrl+8
Show FrameCtrl+2
Show All   Ctrl+3
Outlines   Ctrl+Alt+Shift+O
FastCtrl+Alt+Shijft+F
AntialiasCtrl+Alt+Shft+A
Antialias TextCtrl+Alt+Shift+T
Work Area   Ctrfl+Shift+W
RulersCtrl+Alt+Shift+R
Show GridCtrl+'
Edit GridCtrl+Alt+G
Show GuidesCtrl+;
Lock Guides   Ctrl+Shift+;
Edit Guides   Ctrl+Alt+rShift+G
Snap to Grid   Ctrl+Shift+'
Snap to GuidesCtrl+Shift+;
Snap to ObjectsCtrl+Shift+/
Hide Edges   Ctrl+H
Show Shape HintsCtrl+Alt+H


Panel Insert

Polecenie                                                  Skrót
New Symbol Frame Ctrl+F8 F5
FrameF5


Panel Modify

Polecenie                                                  Skrót
DocumentCtrl+J 
Convert to SymbolF8
Break ApartCtrl+B
OptimizeCtrl+Alt+Shift+C
Add Shape Hint   Ctrl+Shift+H
Distribute to Layers   Ctrl+Shift+D
Convert to Keyframes   F6
Char KeyframeShift+F6
Convert to Blank KeyframesF7
Rotate90 degreesCtrl+Shift+9
Rotate90 degreesCCWCtrl+Shift+7
Remove TransformCtrl+Shift+Z
Bring to FrontCtrl+Shift+Up
Bring ForwardCtrl+Up
Send Backward   Ctrl+Down
Send to Back   Ctrl+Shift+Down
Lock   Ctrl+Alt+L
Unlock All   Ctrl+Alt+Shift+L
Align Left   Ctrl+Alt+1
Align Horizontal Center   Ctrl+Alt+2
Align RightCtrl+Alt+3
Align Top   Ctrl+Alt+4
Align Vertical Center   Ctrl+Alt+5
Align Bottom   Ctrl+Alt+6
Distribute Width   Ctrl+Alt+7
Distribute Heights   Ctrl+Alt+9
Make Same WidthCtrl+Alt+Shift+7
Make Same HeightCtrl+Alt+Shift+9
To Stage   Ctrl+Alt+8
GroupCtrl+G
Ungroup   Ctrl+Shift+G


Panel Text

Polecenie                                                  Skrót
Plain Ctrl+Shift+P
BoldCtrl+Shift+B
ItalicCtrhShift+I
Align Left   Ctrl+Shift+L
Align CenterCtrl+Shift+C
Align RightCtrl+Shift+R
JustifyCtrl+Shift+J
Tracking Increase   Ctrl+Alt+Right
Tranking DecreaseCtrl+Alt+Left
Trancking ResetCtrl+Alt+Up


Panel Control

Polecenie                                                  Skrót
Play     Enter    
RewindCtrl+Alt+R
Step Forward One Frame   .
Step Backward One Frame,
Test Movie   Ctrl+Enter
Debug MovieCtrl+Shift+Enter
Test SceneCtrl+Alt+Enter
Enable Simple Buttons   Ctrl+Alt+B



Panel Window

Polecenie                                                  Skrót
New Window      Ctrl+Alt+K    
ProjectShifi+F8
Properties   Ctrl+F3
Timeline   Ctrl+Alt+T
ToolsCtrl+F2
LibraryCtrl+L lub F11
AlignCtrl+K
Color Mixer   Shift+F9
Color SwatchesCtrl+F9
InfoCtrl+I
SceneShift+F2
Transform   Ctrl+T
ActionsF9
BehaviorsShift+F3
Components   Ctrl+F7
Component InspectorAlt+F7
Debugger   Shift+F4
Output   F2
AccessibilityAlt+F2
HistoryCtrl+F1O
Movie ExplorerAlt+F3
Strings   Ctrl+F11
Hide Panels   F4


Panel Help

Polecenie                                                  Skrót
Help  F1


Panel Action   

Polecenie                                                  Skrót
Pin ScriptCtrl+=
Close Script   Ctrl+-
Close All ScriptsCtrl+Shift+-
Go to Line   Ctrl+G
Find   Ctrl+F
Find AgainF3
ReplaceCtrl+H
Auto FormatCtrl+Shift+F
Check Syntax   Ctrl+T
Show Code HintCtrl+ spacja
Import Script   Ctrl+Shift+I
Export ScriptCtrl+Shift+X
View line NumbersCtrl+Shift+L
Word WrapCtrl+Shift+W
Preferences   Ctrl+U


Panel Debugger

Polecenie                                                  Skrót
Continue F10
Stop DebuggingF11
Step InF6
Step OverF7
Step OutF8


Panel Output

Polecenie                                                  Skrót
CopyCtrl+C
Find   Ctrl+F
Find AgainF3

[Ostatnia zmiana: 22.01.2008, 09:43:24 by: Rico Roco] IP Zapisane
kulpi

Moderator
*****
Offline
Poland Sex:Mężczyzna
Poland


Posty 39


Odpowiedz#3 [10.03.2007, 18:03:48]

Kursor






Get Adobe Flash player





Zapewne większość  z was chciałaby  mieć wlasny kursor na swojej stronie, wykonanie takiego kursora nie jest wcale takie trudne. Przekonajcie się sami:

•   Na początku tworzymy obszar, na którym ma występować nasz kursor, a następnie rysujemy go,
     może to być nawet kwadrat wszystko zależy od waszego „widzimisie”.

•   Po narysowaniu kursora konwertujemy go do movie clip’a i w polu instance name nadajemy nazwę
     kursor_mc

•   Teraz tworzymy nowa warstwe w ktorej nazwa to action i wpisujemy następujący


Code: [select]
Mouse.hide();
kursor_mc.onMouseMove=function() {
this._x=_xmouse;
this._y=_ymouse;
updateAfterEvent;
}



•   I tylko tyle potrzeba żeby stworzyć własny kursor


Objaśnienie kodu:

Mouse.hide -ukrywa kursor myszki
onMouseMove wykrywa czy myszka jest poruszana i wykonuje funkcje dla współrzedznej x (_x) porusza po osi x a dla wpółrzędnej y po osi y.
updateAfterEvent akcja uaktualniania widoku za kazdym razem wykonania jakiegos zdarzenia
[Ostatnia zmiana: 22.01.2008, 09:46:18 by: Rico Roco] IP Zapisane
kulpi

Moderator
*****
Offline
Poland Sex:Mężczyzna
Poland


Posty 39


Odpowiedz#4 [09.05.2007, 20:42:04]

Galeria w flashu




W tym tutorialu  do zbudowania galerii posłużymy się komponentami umieszczonymi w flashu. Przystepujemy do tworzenia galerii:

1.   Otworz flash i zdefiniuj szerokość i wysokość jaka ma mieć galeria. W moim przypadku
     wysokość to 320px a szerokość 390. Po utworzeniu dokumunetu dodajemy nowa warstwe, tą na
     samej gorze nazywamy „action”, natomiast ta na dole „komponenty”

2.   Przechodzimy do okna components, jeśli nie mamy go aktywnego to z zakładki „window”
     wybieramy „components” lub wciskamy CTRL+F7, po aktywowaniu okna oraz warstwy „components”
     wybieramy i przeciągamy dwa buttony na scene, które znajdziemy po rozwinieciu „User Interface” i
     rozmieszczamy je wedlug upodobania

3.   Zaznaczamy jeden z przyciskow i w oknie „Instance name” nadajemy nazwe „poprzednie” a  w
     zakładce „parametrs” w okienku „label” zmieniamy nazwe na poprzednie, to samo robimy z drugim
     przyciskiem tyle ze nadajemy mu nazwe „nastepne” zarówno w polu „Instance name” oraz „label”.

4.   Zapisujemy nasz plik i tworzymy katalog „images” i dodajemy zdjęcia, nazwy zdjęć należy
     zmienic na  „0” nastepne na „1” i tak dalej

5.   Teraz dodajemy następujący kod do warstwy „action”


Code: [select]
var NumberOfImages = 5;
var LocationToImages = "images/";
var FileType = ".jpg";

var x = 0;
this.createEmptyMovieClip("MyImagesHolder",0);
var MyArray = new Array();
var i = 0;
while (i<=NumberOfImages) {
MyArray[i] = LocationToImages+i+FileType;
i++;
}
NextListener = new Object();
nastepne.addEventListener("click",NextListener);
NextListener.click = function() {
MessageDisplay = "";
x = x+1;
if (x<=NumberOfImages) {
loadMovie(MyArray[x], _root.MyImagesHolder);
} else {
x = NumberOfImages;
MessageDisplay = "No more images available";
}
};
PreviousListener = new Object();
poprzednie.addEventListener("click",PreviousListener);
PreviousListener.click = function() {
MessageDisplay = "";
x = x-1;
if (x>=0) {

loadMovie(MyArray[x], _root.MyImagesHolder);
} else {
x = 0;
MessageDisplay = "No more images available";
}
};

loadMovie(MyArray[x], _root.MyImagesHolder);




[Ostatnia zmiana: 22.01.2008, 09:48:11 by: Rico Roco] IP Zapisane
kulpi

Moderator
*****
Offline
Poland Sex:Mężczyzna
Poland


Posty 39


Odpowiedz#5 [19.05.2007, 00:24:08]

Efekt maski






Get Adobe Flash player




Maska pozwala na ukrycie lub odkrycie pewnych fragmentów sceny, najlepiej wyobrazić to sobie na przykładzie ściany i okna, przez okno zobaczymy, co się dzieje wewnątrz natomiast przez ścianę nie i takim oknem jest właśnie maska.  Maska może być statyczna lub dynamiczna, statyczna to takie właśnie „okienko” natomiast dynamiczna może posłużyć nam do stworzenia bardzo ciekawych efektów. W tym tutorialu pokaże wam jak stworzyc prosty ale ciekawy efekt


•   Na początku otwieram Flash i dostosowujemy go do naszych potrzeb, czyli ustawiamy
     szerokość i wysokość, myślę ze najlepiej dostosować te parametry do naszego obrazka.

•   Tworzymy movieClip i ja go nazwałem główny a wy nazwijcie jak chcecie

•   Teraz importujemy (CTRL+R) obrazek, do którego chcemy wstawić nasza maskę i ustawiamy
     współrzędne x i y na 0, najłatwiej to zrobić otwierając okno Align zaznaczamy To stage a następnie Align left edge i
     Align top edge.

•   Tworzymy nowa warstwę, która nazywamy „obrys” i blokujemy warstwę z obrazkiem
     wciskając kłódkę

•   Przy pomocy narzędzia Pen tool dokonuje obrysu części obrazka, przez 
    które będzie wyświetlana maska, zanim jednak zabierzemy się do obrysowania elementów należy
    skonwertować zdjęcie do kształtu, dzięki czemu będziemy mogli edytować fotografie, a
    konwertujemy w bardzo prosty sposób. Zaznaczamy obrazek i wciskamy CTRL+B, po wciśnięciu
    kombinacji klawiszy powinny pojawić się kropki na całym obrazku, oznacza to ze zdjęcie jest
    gotowe do edycji.

•   Używam tego narzędzia, ponieważ wydaje mi się najwygodniejsze, jeśli chodzi o
    skomplikowane wycinanie elementów fotografii, na początku zawsze rysuje proste linie, czyli zarys
    pomocniczy a po całym obrysie dokonuje modyfikacji przy pomocy selection tool
    Linie półokrągłe uzyskujemy najeżdżając na środek linii i pod strzałką powinien pojawić się łuk
    wtedy przeciągamy w odpowiednim kierunku, natomiast, jeśli chcemy uzyskać jakiś kąt to
    najeżdżamy narzędziem „selection tool” na punkt zaczepienia, czyli punkt, w którym pod strzałką
    pokazuje się kat prosty i przeciągamy. Jeśli chcemy dodać załamanie na łuku to dodajemy punkt
    zaczepienia przytrzymując klawisz ALT i przeciągamy ten punkt na łuku. Naprawdę nie ma
    kształtu, którego nie szłoby obrysować, nie mówie tu o obrysie włosów czy sierści, bo do tego są
    inne narzędzia, ale ten zestaw doskonale się sprawdza.

•   Po selekcji "zalewamy" obojętnie, jakim kolorem nasze obrysy za pomocą narzędzia Paint Bucket Tool
    i tworzymy nowa warstwę, która umieszczamy pod obrysami.

•   Na tej warstwie rysujemy pod zdjęciem prostokąt o długości, co najmniej takiej jak nasze
    obrysy i wypełniamy go gradientem 000000-0%, FFFFFF-75%, 000000-0%.

•   Przy pomocy Gradient transform tool( F) obracamy gradient do poziomu i
    konwertujemy nasz klip do movieClip

•   Teraz zaznaczamy klatkę 40 w każdej warstwie i dodajemy klatkę kluczowa a prostokąt w
    ostatniej klatce przesuwamy do góry aż przejdzie przez cały obrazek. Potem w klatce 85 dla
    wszystkich warstw wciskamy F5

•   W warstwie z prostokątem zaznaczamy do 40 klatki włącznie i wybieramy „motion”

•   Klikamy prawym myszki na warstwie z obrysami i wybieramy „mask”


•   Teraz tylko CTRL+Enter i cieszymy się efektem naszej pracy

[Ostatnia zmiana: 22.01.2008, 09:49:27 by: Rico Roco] IP Zapisane
kulpi

Moderator
*****
Offline
Poland Sex:Mężczyzna
Poland


Posty 39


Odpowiedz#6 [29.05.2007, 20:07:44]

Animowane menu w Flashu8:






Get Adobe Flash player





•   UWAGA! Do zrobienia menu użyłem programu Flash 8 Professional, być może nie uda sie go wykonać w Flash MX

•   Otwórz nowy dokument Flashu i ustaw wysokość na 100px a szerokość na 530px, kolor tła na #0066CC i Frame set na 26 fps.

•   W pierwszej klatce wstaw New symbol(Ctrl+F8) i nadaj mu nazwę MainMc i wybierz rodzaj MovieClip.

•   Dodaj 4 warstwy i nazwij je tak jak będą nazywały sie twoje strony np.: Home, Contact, About me, Links. Zablokuj wszystkie warstwy prócz jednej np. Home.

•   Do tej warstwy w pierwszej klatce wstaw New symbol, jako Movie Clip i nadaj mu nazwę homeMc.

•   W tym klipie wstaw 4 warstwy i nazwij je odpowiednio od dołu: bg, animation, text, label.
W warstwie animation narysuj kwadrat o wymiarach 5*5px i dowolnym kolorze i skonwertuj do Movie clipa’a nadając nazwę animationMc, zablokuj warstwę animation i przejdź do warstwy text.
Wybierz narzędzie text tool i zmień właściwości tekstu na tekst dynamiczny „dynamic text” i wpisz HOME czcionka np. 18 px i kolor biały i współrzędne x: 0 i y:0. Ja użyłem czcionki Verdana.

•   Skonwertuj napis do Movie Clip’a i nadaj mu nazwę textHomeMc.

•   Odblokuj warstwę animation i ustaw kwadrat na wysokości napisu i zmień jego kolor na kolor tła.

•   Teraz przejdź do klatki dwudziestej i wstaw klatkę kluczową (F6), to samo zrób w warstwie text i w klatkach 10 obu warstw.

•   Przejdź do klatki 10-tej warstwy text i zaznacz napis a następnie w okienku color zmień styl kolorowania na Tint i wybierz inny kolor np. #ccffcc. Gdy napis jest jeszcze zaznaczony przesuń go parę pikseli do góry.

•   Zablokuj warstwę text i przejdź do klatki 10 warstwy  animation.
Powiększ kwadrat do wymiarów x: 100px, y: 40, pamiętając by zmodyfikowany kwadrat umieścić na środku napisu. Następnie, gdy kwadrat nadal jest zaznaczony w okienku color zmień jego styl kolorowania na Tint a kolor wybierz: #00ccff.
W panelu Properties w zakładce Filters użyj filtru rozmycie-Blur o następujących parametrach: Blur-x i Blur-y: 30px a Quality: High.

•   Zaznacz całą warstwę animation i klikając prawym przyciskiem myszy na klatce wybierz Create Motion Tween.

•   Zablokuj warstwę animation i przejdź do warstwy text i nadaj animacje jak w poprzednim podpunkcie.

•   Zablokuj obie warstwy i przejdź do warstwy label wstawiając klatki kluczowe w 1, 2, 9, 10 klatce, natomiast w klatce 20 wstaw zwykłą klatkę przez wciśnięcie F5.

•   Przejdź do drugiej klatki tej warstwy i w zakładce Properties w okienku Frame Label wpisz up, natomiast w klatce 10 tej samej warstwy w tym samym okienku wpisz down. Na listwie czasowej powinny pojawić się sie chorągiewki z tymi napisami.

•   Przejdź do pierwszej klatki warstwy Label i otwórz panel Actions i wpisz następujący kod stop(); ten sam kod wpisz w klatce 9 tej warstwy.

•   Zablokuj wszystkie warstwy prócz bg i w tej warstwie umieść klatki do klatki 20 i narysuj prostokąt o wymiarach trochę większych od napisu, zmniejsz jego przezroczystość do 0% w panelu Color w okienku Alpha.
Jest nam on potrzebny by łatwiej było trafić w przycisk, bez niego użytkownik musiałby celować w litery by uaktywnić przycisk. W tej warstwie w klatce 10 wstaw klatkę kluczowa.

•   Mamy gotowy jeden button teraz należy w bibliotece Libraries skopiować(zduplikować prawy myszy i Duplicate) 3razy klip homeMc i nadać nazwy dla nowych przycisków, czyli: aboutMc, linkMc, contactMc, to samo należy wykonać dla klipu textHomeMc nadając nazwy: textAboutMc itd.

•   Podwójnie klikając w bibliotece na klip textAboutMc z tekstem zmieniamy napis Home na About analogicznie postępujemy z następnymi klipami.

•   Podwójnie klikamy w biblioteczna klip aboutMc i blokujemy wszystkie warstwy prócz warstwy text i odpowiednio zmieniamy tekst na przycisku kasując wcześniejszy napis a z biblioteki przeciągając klip o nazwie textAboutMc pamiętając by jego ustawienia dotyczące koloru i współrzędnych x i y były jak dla przycisku homeMc.

•   Czynność z wcześniejszego podpunktu powtarzamy dla pozostałych przycisków nadając im odpowiednie dla nich klipy z napisami.

•   Gdy wszystkie przyciski są już gotowe przechodzimy do klipu mainMc i do każdej warstwy przeciągamy po jednym z przycisków, czyli do warstwy pierwszej homeMc, do drugiej aboutMc itd.

•   Rozmieszczamy je odpowiednio, ja umieściłem je, co 10 pikseli od siebie.

•   Teraz klikamy na pierwszy przycisk i w panelu Properties w okienku Instance name nadajemy nazwę np. item1.
Klikamy drugi przycisk i tak samo jak z pierwszym nadajemy nazwę tyle ze item2 tak postępujemy z pozostałymi przyciskami.

•   Po nadaniu wszystkim przyciskom nazw ponownie klikamy pierwszy przycisk i otwieramy panel Actions i wpisujemy następujący kod Action Script:


Code: [select]
on (rollOver) {
if (_root.link!=1){
this.gotoAndPlay("up");
}
}
on (rollOut) {
if (_root.link!=1){
this.gotoAndPlay("down");
}

}
on (release) {
if (_root.link!=1){
_parent["item"+_root.link].gotoAndPlay("down");
    _root.link = 1;
}
}


•   klikamy następny przycisk i wpisujemy ten sam kod pamiętając by tam gdzie jest _root.link!=1 zmienić wartość odpowiednio dla przycisku czyli dla drugiego przycisku linia ta będzie wyglądała następująco: _root.link = 2. WARTOŚĆ TĄ ZMIENIAMY DLA KAZDEJ LINI _root.link!!!!!

•   analogicznie postępujemy z przyciskiem trzecim i czwartym

•   przechodzimy do pierwszej sceny i do pierwszej klatki przeciągamy klip mainMc.

•   Zapisujemy nasza prace i publikujemy przez wciśniecie Shift+F12.


•   I to wszystko, życzę miłej zabawy. Pozdrawiam, kulpi®


* menjus.fla [67.5 KB - pobrany 924 razy.]
[Ostatnia zmiana: 22.01.2008, 09:57:54 by: Rico Roco] IP Zapisane
kulpi

Moderator
*****
Offline
Poland Sex:Mężczyzna
Poland


Posty 39


Odpowiedz#7 [08.06.2007, 20:29:01]

Preloader






Get Adobe Flash player





1.   Otwórz nowy dokument w Flashu i ustaw szerokosc:350px a wysokość na 200px

2.   Zmień nazwę pierwszej warstwy na Preloader i dodaj drugą warstwę zmieniając jej nazwę na stroke.

3.   Wybierz narzędzie Rectangle tools i narysuj prostokąt z zarysem(stroke) w warstwie Preloader o wymiarach np.:270*25px.

4.   Zaznacz zarys i zwiększ jego grubość do około 3px a następnie wytnij(CTRL+X) i przejdź do warstwy stroke i wklej(CTRL+SHIFT+V lub PPM i past in place).

5.   Przejdź do warstwy Preloader i zaznacz prostokąt a następnie skonwertuj go do Movie Clip(F8) nadając nazwę bar a w polu instance name daj nazwę pasek

6.   Wstaw nowa warstwę i nadaj nazwę text. Wybierz narzędzie text tool zmień właściwość pola z dynamic text na static text i napisz: 100. Czcionka, wysokość, kolor są bez znaczenia. Następnie zmień właściwość tekstu na static text i napisz: loading.

7.   Zaznacz dynamiczny tekst, czyli 100i w panelu properties w okienku var wpisz txt.

8.   Zaznacz wszystkie klatki z trzech warstw i wciśnij F5, następnie dodaj nową warstwę i umieść ja na samej górze nadając jej nazwę action i w drugiej klatce umieść klatkę kluczową.

9.   Zaznacz druga klatkę tej warstwy i wpisz otwórz panel action a następnie wpisz następujący kod:


GeSHi -› Code: [select]
// GeSHi -› [code=actionscript]
var wczytywane = Math.round(getBytesLoaded());
var całość = Math.round(getBytesTotal());
var procent=wczytywane/całość;
pasek._width=procent*270;
var txt=Math.round(procent*100)+"%";
    if (wczytywane==całość){
        gotoAndStop(3);
        }else{
            gotoAndPlay(1);
}



10.   Zamknij panel action i wstaw kolejną warstwę i nazwij ją zawartość a w trzeciej klatce tej warstwy wstaw klatkę kluczową.

11.   Do tej trzeciej klatki zaimportuj obrazek (CTRL+R lub file->import->import to stage) wyrównaj go.

12.   Teraz przystępujemy do testowania, jeśli wrzuciłeś duży obraz to na pewno zauważysz działanie
        preloadera jednak, gdy obrazek od razu pojawi się asie obrazek to żeby zobaczyć działanie
        preloadera
        należy zasymulować pobieranie z mniejsza prędkością a dokonujemy tego w następujący sposób:

       •   Wciskamy CTRL+Enter

       •   Z zakładki view wybieramy bandwidth profiler, następnie download settings i wybieramy prędkość z
          jaka ma być wykonana symulacja pobierania.

       •   Znów zakładke view i simulate download.

13.   Zapisujemy plik


Objaśnienie kodu:

Zmienna wczytywane posłuży nam do pobrania aktualnie wczytanych bajtów
Klasa Math służy do wykonywania obliczeń, natomiast metoda round zaokrągla do najbliższej całkowitej wartości zmiennej wczytywane. Metoda getBytesLoaded zwraca wartość aktualnie pobranych bajtów

   var wczytywane = Math.round(getBytesLoaded());


zmienna całość pobiera całkowity rozmiar naszego obrazu

   var całość = Math.round(getBytesTotal());


zmienna procent to nic innego jak dzielenie aktualnej ilości pobranych bajtów do całkowitego liczby bajtów naszego pliku

   var procent=wczytywane/całość;


w tej linii skalujemy pasek naszego preloadera by uniknąć sytuacji w której to procent wczytanych danych nie jest równy z paskiem postępu   

   pasek._width=procent*270;


tutaj zmienna txt pobiera procentowe informacje o załadowanym pliku

   var txt=Math.round(procent*100)+"%";


warunek w którym to aby wyświetlić obraz potrzebne jest porównanie czy ilość wczytywanych danych jest równa ilości danych całego pliku, jeśli tak jest obraz jest wyświetlony natomiast w przeciwnym wypadku dalej są pobierane dane o stanie załadowania obrazu

   if (wczytywane==całość){
      gotoAndStop(3);
      }else{
         gotoAndPlay(1);
      }

[Ostatnia zmiana: 23.01.2008, 18:13:29 by: kulpi] IP Zapisane
kulpi

Moderator
*****
Offline
Poland Sex:Mężczyzna
Poland


Posty 39


Odpowiedz#8 [10.06.2007, 10:17:02]







Get Adobe Flash player





Witam. W tym tutorialu pokażę wam jak stworzyć prosty baner reklamowy, pozwoliłem sobie również na stworzenie animacji i tła do tego banera także naszym zadaniem będzie tylko dodanie kodu i wstawienie przycisku niewidzialnego, no to do pracy:


•   Na początek otwieramy plik baner_start i w bibliotece mamy obrazek i dwa movie klipy rzeciągamy na plansze klip bg i wyrównujemy go do naszej sceny.

•   Tworzymy nowa warstwę i nazywamy ja przycisk, w tej warstwie rysujemy prostokąt o takich rozmiarach jak nasz baner, kolor jest bez znaczenia ważne jest tylko by był bez obrysu.

•   Następnie zaznaczamy ten prostokąt i konwertujemy go do button’a przez naciśniecie F8 lub prawy myszy i convert to symbol. Oczywiście zaznaczamy jako button nadając nazwę niewidzialny.

•   Dwukrotnie klikamy na button w bibliotece i otworzy się nam listwa czasowa tego przycisku

•   Zaznaczamy pierwszą klatkę i gdy pod strzałką pokaże się prostokąt przeciągamy do klatki hit, w rezultacie powinniśmy otrzymać trzy pierwsze klatki białe złączone natomiast czwarta klatka powinna być szara, jeżeli ma ktoś z tym problem to innym wyjściem jest utworzenie w klatce hit klatki kluczowej(F6) i usunięcie z trzech pierwszych klatek zawartości (clear frames).

•   Wracamy do sceny pierwszej i widzimy ze nasza animacja pokryta jest jasno niebieskim kolorem, to jest właśnie niewidzialny przycisk, oznacza to ze gdy uruchomimy animacje tego koloru nie będzie widać a całe tło będzie zachowywało się jak przycisk.

•   Klikamy na nasz nie widzialny przycisk i w polu instance name nadajemy mu nazwę przycisk_btn.

•   Tworzymy nowa warstwę i nazywamy ja action a następnie otwieramy panel action i wpisujemy

następujący kod:

Code: [select]
przycisk_btn.onRelease = function() {
getURL("http://ricoroco.com/forum/");

}


•   Wciskamy CTRL+Enter i testujemy nasz baner

Objaśnienie kodu:

przycisk_btn to nic innego jak nasz przycisk, którego nazwe nadaliśmy wcześniej a po wciśnięciu go i zwolnieniu przycisku,
- czyli onRelease, pobierze adres strony takiej ktorą zdefiniowaliśmy w funkcji getURL


* baner_start.fla [89.5 KB - pobrany 888 razy.]
[Ostatnia zmiana: 22.01.2008, 10:06:46 by: Rico Roco] IP Zapisane
kulpi

Moderator
*****
Offline
Poland Sex:Mężczyzna
Poland


Posty 39


Odpowiedz#9 [07.11.2007, 23:30:51]

Odtwarzacz mp3



Witam. Dzisiaj chciałbym wam pokazać jak zrobić odtwarzacz mp3, oczywiście odtwarzacz ten może otwierać inne formaty to tylko od was zależy jakie rozszerzenie zastosujecie.
No to do dzieła. Pozwoliłem sobie na zrobienie interfejsu graficznego więc nasza praca będzie polegała na napisaniu kodu. Na początku zaczniemy od prostych rzeczy czyli od przycisku „play” i „stop”.  Wszystkim przyciskom nadałem również „instance name” żeby nie było jakiś komplikacji.

Przechodzimy do pierwszej klatki warstwy „action” i wciskamy skrót „esc+st” jest to skrót klawiaturowy do zatrzymania klipu czyli po prostu „stop”. Po zatrzymaniu animacji przechodzimy do pierwszej klatki warstwy „action” i nadajemy akcje dla przycisku „play_btn”.  Przycisk ten będzie włączał muzykę,  żeby do tego doszło musimy zadeklarować zmienna „dźwięk” i nadać jej klasę „Sound” więc kod będzie wyglądał następująco:

Code: [select]
var dźwięk:Sound = new Sound
dzwiek.loadSound("aaa.mp3",true)



teraz musimy uaktywnić ta klasę za pomocą przycisku „play_btn”

Code: [select]
play_btn.onRelease = function() {
dzwiek.start();
}



skrypt ten po wciśnięciu przycisku play, ładuje do zmiennej „dźwięk” nasza muzykę w tym przypadku piosenkę o nazwie „aaa.mp3” która jest odtwarzana wraz z strumieniowaniem utworu. Musimy tez pamiętać by podać rozszerzenie dla naszego pliku.
Teraz przystępujemy do napisania akcji dla przycisku „stop”.

Code: [select]
stop_btn.onRelease = function() {
dzwiek.stop()
}



To by było tyle jeśli chodzi o samo odtwarzanie dźwięku jednak my chcemy by nasz player  wstrzymywał odtwarzaną muzykę, więc musimy napisać akcje dla przycisku „pause_btn”, który   zatrzyma nasz dźwięk i pozwoli go odtworzyć w miejscu w którym został zatrzymany, do tego zadania będzie nam potrzebna zmienna liczba w której to będzie przechowywany czas odtwarzania.
Najpierw zadeklarujemy ta zmienna, a następnie dodamy akcje dla „pause_btn”

deklaracja zmiennej liczby w której przechowamy czas odtwarzanego dźwięku

Code: [select]
var zatrzymanie:Number = 0



następnie akcja dla przycisku „pause_btn”

Code: [select]
pause_btn.onRelease = function() {
dzwiek.stop();
zatrzymanie = dzwiek.position/1000;
};



Jak widać przycisk ten zatrzymuje dźwięk i ustala gdzie został zatrzymany, teraz żeby odtworzyć w momencie zatrzymania musimy zmodyfikować przycisk „play_btn” i do metody „start” dodajemy "secondOffset" czyli parametr, liczbę który pozwoli na odtworzenie dźwięku od specyficznego punktu

Code: [select]
play_btn.onRelease = function() {
dzwiek.start(zatrzymanie);
}



Jeśli  teraz byśmy przetestowali nasz klip to po wciśnięciu „pause_btn” dźwięk nam się zatrzyma ale nie można go przywrócić ponieważ brak przycisku „play_btn” i tym zajmiemy się teraz. Przycisk ten jest ukryty pod przyciskiem „pause_btn”, żeby go aktywować należy ukryć oczywiście przycisk „pasue”.
Do przycisku „pasue_btn” dopisujemy następujący kod:

Code: [select]
pause_btn.onRelease = function() {
dzwiek.stop();
zatrzymanie = dzwiek.position/1000;
pause_btn._visible = false;
play_btn._visible = true;
};



pause_btn._visible = false; - linia ta pozwala na ukrycie zdefiniowanego przycisku po to by móc operować drugim buttonem, który jest widzialny dzięki parametrowi true, analogicznie postępujemy z drugim przyciskiem
czyli:

Code: [select]
play_btn.onRelease = function() {
dzwiek.start(zatrzymanie)
play_btn._visible = false;
pause_btn._visible = true;
};



tu różnica jest taka ze teraz ukrywamy przycisk odtwarzający dźwięk a pokazujemy drugi button. Można teraz sprawdzić klip. Jeśli sprawdzimy wszystkie przyciski zauważymy ze nie wszystkie działają prawidłowo, o którym mowie? O przycisku „stop_btn” który nie resetuje odtwarzanego dźwięku tylko zachowuje się jak „pause_btn”. Naprawa tego przycisku jest prosta tzn resetujemy zmienna „zatrzymanie” dla tego przycisku do 0 oraz umożliwiamy aktywacje przycisku odtwarzania:

Code: [select]
stop_btn.onRelease = function() {
dzwiek.stop();
zatrzymanie = 0;
pause_btn._visible = false;
play_btn._visible = true;
};



Mamy już  w pełni funkcjonalne przyciski, jednak na tym nie koniec, zajmiemy się teraz przyciskami które pozwolą nam sterować głośnością muzyki. Przechodzimy do pierwszej klatki warstwy „action”  i zaczynamy od przycisku „plus_btn”

Code: [select]
plus_btn.onRelease = function() {
dzwiek.setVolume(dzwiek.getVolume()+10)
}



jak zauważyliście aby ustawić głośność(setVolume) trzeba najpierw pobrać(getVolume) i przy każdym wciśnięciu „plus_btn” zwiększamy głośność o 10%, analogicznie robimy z przyciskiem „minus_btn” tzn

Code: [select]
minus_btn.onRelease = function() {
dzwiek.setVolume(dzwiek.getVolume()-10)
}



Prawda ze proste? Wszystko ładnie pięknie ale jeśli teraz zmniejszymy głośność poniżej 0 to zaczyna się robić głośniej dzieje się tak dlatego iż po odjęciu od 0 -10 otrzymujemy wartość która Flash interpretuje jako 10 i zaczyna podgłaśniać nasza muzykę, można temu zaradzić w następujący sposób:

Code: [select]
minus_btn.onRelease = function() {
if (dzwiek.getVolume()>0) {
dzwiek.setVolume(dzwiek.getVolume()-10);
}
};



identycznie wygląda sytuacja z „plus_btn” jednak tutaj cały czas robi się głośniej więc ustawmy by maksymalna głośność wynosiła 100%.

Code: [select]
plus_btn.onRelease = function() {
if (dzwiek.getVolume()<100) {
dzwiek.setVolume(dzwiek.getVolume()+10);
}
};



Pozostały nam tylko przyciski do przewijania następnych piosenek, do tego celu posłużymy się tablica dlatego iż wydaje się to być najprostszy sposób. W tablicy możemy przechowywać rożne rzeczy mogą to być liczby, słowa, muzyka, obrazy jak i filmy.
Najpierw utworzymy nowa tablice:

Code: [select]
var tablica:Array = new Array("aaa.mp3", "bbb.mp3", "ccc.mp3")



oraz dodamy zmienna która pozwoli nam zarządzać utworami z tablicy:

Code: [select]
var kolejnyDzwiek:Number = 0



nasza tablica nazywa się po prostu „tablica” i przechowuje 3 elementy które są naszymi dźwiękami, teraz chcemy aby dźwięk był wczytywany z tablicy a nie z ścieżki która podaliśmy dla zmiennej „dzwiek” więc po prostu zamieniamy w linii:

Code: [select]
dzwiek.loadSound("aaa.mp3", true);

 
na
Code: [select]
dzwiek.loadSound(tablica[kolejnyDzwiek], true);



„kolejnyDzwiek” jest równy 0 więc nie ma znaczenia czy w tablicy jest 0 czy zmienna „kolejnyDzwiek” jednak jak pozniej zobaczycie dodanie tej zmiennej będzie bardzo ważne gdyż dzięki niej będziemy mogli spokojnie odtwarzać kolejne piosenki z tablicy, należy pamiętać o tym ze Flash zaczyna odliczać od 0 i dlatego 0 jest pierwszym elementem w tablicy, jeśli 0 w zmiennej „kolejnyDzwiek” zamienimy na 1 to będzie odtwarzany drugi dźwięk a nie pierwszy. Teraz zajmiemy się przyciskiem „next_btn”. Chcemy aby ten przycisk przechodził do następnej piosenki, jak wiemy mamy w tablicy tylko trzy elementy więc po włączeniu ostatniego chcemy by nasz player wracał do pierwszego utworu:

Code: [select]
next_btn.onPress = function() {
if (kolejnyDzwiek<tablica.length-1) {
kolejnyDzwiek++;
} else{
kolejnyDzwiek = 0;
}
dzwiek.loadSound(tablica[kolejnyDzwiek], true);
};



warunek if sprawdza czy numer piosenki jest mniejszy od długości tablicy w której są trzy elementy,  jeśli tak  to numer piosenki jest powiększany o 1(++) jeśli warunek jest nie prawdziwy to następuje powrót do pierwszego utworu, a dlaczego -1 przy długości tablicy? Jak wiadomo Flash odlicza od 0 i jeśli byśmy nie odjęli to Flash szukałby elementu oznaczonego jako liczba 3 którego oczywiście nie ma. Podobnie robimy dla przycisku „prev_btn” ale oczywiście zamiast dodawać elementy trzeba je odjąć

Code: [select]
prev_btn.onPress = function() {
if (kolejnyDzwiek>0) {
kolejnyDzwiek--;
} else{
kolejnyDzwiek = tablica.lenght-1;
}
dzwiek.loadSound(tablica[kolejnyDzwiek], true);
};



I na koniec zajmiemy się odtwarzaniem kolejnego dźwięku po skończeniu pierwszego. W sumie to już mamy to zrobione tylko ze w innej formie, chodzi o przycisk „next_btn”, pozwala on przechodzić do następnej piosenki więc jedyne co musimy zrobić to umieścić funkcje która po skończeniu odtwarzania dźwięku odtwarza następny, a służy do tego „onSoundComplete” i jedyne co trzeba zrobić to do tej funkcji dodać akcje z przycisku „next_btn” czyli:

Code: [select]
dzwiek.onSoundComplete = function() {
if (kolejnyDzwiek<tablica.length-1) {
kolejnyDzwiek++;
} else {
kolejnyDzwiek = 0;
}
dzwiek.loadSound(tablica[kolejnyDzwiek], true);
};



a skoro mamy identyczny kod w przycisku więc możemy nasz kod trochę skrócić tworząc i dodając funkcje zarówno do przycisku „next_btn” jak i do „onSoundComplete”

Code: [select]
function kontynuacja() {
if (kolejnyDzwiek<tablica.length-1) {
kolejnyDzwiek++;
} else {
kolejnyDzwiek = 0;
}
dzwiek.loadSound(tablica[kolejnyDzwiek], true);
};



więc finalna forma tych funkcji będzie wyglądała w następujący sposób:

Code: [select]
dzwiek.onSoundComplete = function() {
kontynuacja();
};

next_btn.onPress = function() {
kontynuacja ();
};



i gotowe mamy już w pełni funkcjonalny odtwarzacz mp3 na naszą stronę.

======

// Edit by Roco:
Załącznik został poprawiony i można pobierać!
Administracja dziękuje za zwrócenie uwagi!
Smiley

* surowy player.fla [45 KB - pobrany 1020 razy.]
[Ostatnia zmiana: 06.02.2009, 00:02:02 by: Rico Roco] IP Zapisane
Strony: [1]   Do góry
 Drukuj 
 
Skocz do:  

Geo Visitors Map  
16.04.2024, 05:59:58